Pierwszym krokiem do awansu jest poprawienie sposobu, w jaki widzą cię osoby, które decydują o twojej karierze. Natomiast drugim krokiem, jaki musisz zrobić, jest poprawić swoją widoczność w firmie.
Twoja widoczność w pracy jest bardzo ważna, ponieważ ludzie, którzy podejmują decyzje o twojej karierze, muszą być świadomi twojej wartości. Możesz mieć talent i ciężko pracować, ale jeśli odpowiednie osoby nie wiedzą, jak dobrze sobie radzisz, możesz pozostać niezauważona, zwłaszcza jeśli pracujesz w grupie bardzo utalentowanych ludzi.
Nie będziesz mogła iść do przodu, jeśli nikt nie wie, kim jesteś. Musisz postarać się wyróżnić, jeśli chcesz awansować w firmie. Twoja widoczność w pracy nie poprawi się bez promowanie siebie, ale to tylko część procesu. Widoczność wzrośnie znacznie szybciej, jeśli poprosisz inne osoby o wsparcie.
JAK ZWIĘKSZYĆ WIDOCZNOŚĆ W PRACY, BY AWANSOWAĆ
PROMUJ SIEBIE
Proces zawsze rozpoczyna się od ciebie. Musisz podjąć inicjatywę, aby upewnić się, że ludzie wokół ciebie wiedzą, kim jesteś i co robisz. Musisz mieć pewność, że to, co robisz, jest wartościowe i powiedzieć innym o pozytywnym wpływie, jaki wywierasz.
PROMUJ INNYCH
Pochwal innych w swoim zespole, żeby wiedzieli, jak dobrze sobie radzą. Będą chcieli się zrewanżować. Powiedz swojemu szefowi o osiągnięciach, jakie zespół dokonał. To sprawi, że zarówno ty, jak i reszta zespołu dobrze wypadniecie.
POPROŚ, BY INNI CIĘ PROMOWALI
Jeśli bardzo się starasz w pracy, a mimo to ciągle jesteś pomijana przy awansie, to poproś innych, żeby rozpowszechnili informacje o twojej wyjątkowej pracy, którą wykonujesz. Powiedz im o swoich osiągnięciach i pozyskaj ich jako swoich zwolenników. Dobry zwolennik będzie mówić o jakości twojej pracy. Również o tym, że zawsze zgłaszasz się, żeby pomóc innym i o wartości jaką dajesz firmie.
4 SPOSOBY, ŻEBY ZWIĘKSZYĆ WIDOCZNOŚĆ W PRACY
Możesz zacząć poprawiać swoją widoczność w pracy od zaraz – nie musisz czekać na idealny czas. Możliwości znajdziesz wszędzie wokół siebie. Skorzystaj od razu z tych okazji, jak tylko je dostrzeżesz. Szukaj sposobów, żeby się wyróżnić i zostać zauważoną w pracy. Poniżej znajdziesz 4 sposoby, żeby zwiększyć swoją widoczność w pracy:
#1 ZGŁOŚ SIĘ DO WAŻNYCH PROJEKTÓW
Uczestnictwo w trudnych i ważnych projektach jest jednym ze sposobów, aby zostać szybko zauważoną. Dowiedz się jakie ambitne projekty są realizowane lub planowane w twojej firmie. Szukaj projektów, które wpłyną pozytywnie na wyniki firmy i znajdź sposób, aby wziąć w nich udział.
Jeśli to możliwe zgłoś się na ochotnika jako lider zespołu lub koordynator jednego z etapów projektów – jeżeli projekt jest złożony. Włóż w projekt całą swoją pasję i skup się, żeby wykonać najlepszą pracę, na jaką cię stać. Po zakończeniu projektu będziesz wyróżniać się jako lider i zyskasz uznanie. Dzięki powodzeniu projektu zostaniesz dostrzeżona w firmie.
#2 DAJ SIĘ POZNAĆ KADRZE KIEROWNICZEJ
Kim są główni decydenci w twojej firmie? Postaraj się ich poznać, a co ważniejsze, upewnij się, że oni cię znają. Zgłoś się na ochotnika do reprezentowania zespołu na ważnych spotkaniach.
Uczestnicz w spotkaniach firmowych i postaraj się włączyć do rozmowy z ważnymi osobami. Poznaj ich wyzwania zawodowe, zapytaj o projekty, nad którymi pracują – może mogłabyś pomóc przy jakimś etapie?
#3 PODZIEL SIĘ SWOIMI POMYSŁAMI
Dobre pomysły są kluczem do rozwoju firmy, a nawet do jej przetrwania. Każdy nowy produkt, każda redukcja kosztów i każde ulepszenie procesu zaczyna się od dobrego pomysłu. Jeśli przedstawisz innowacyjne, praktyczne pomysły możesz zdobyć reputację kogoś, kto dokonuje pozytywnych zmian. Kiedy coś zmieniasz na lepsze, nie możesz zostać niezauważona.
Twoje największe i najlepsze pomysły wygenerują mnóstwo uwagi i zwiększą w ten sposób twoją widoczność w pracy. Uczestnicz też w spotkaniach branżowych i szkoleniach i podziel się później zdobytą wiedzą z zespołem. To pomoże ci zbudować wizerunek eksperta.
#4 PROMUJ SIEBIE, ALE NIE ZAPOMNIJ TEŻ O INNYCH
Jeśli pracujesz nad projektem, upewnij się, że jest w nim umieszczone twoje nazwisko. Nie przegap okazji, aby zasłużyć na uznanie za pracę, którą wykonujesz. Cokolwiek robisz, zawsze rób to tak, jak najlepiej potrafisz. Upewnij się, że każdy widzi, ile wysiłku i zaangażowania wkładasz w to, co robisz. Znajdź sposób, by odróżnić się i budować własną markę.
Nie zapomnij jednak, że na sukces najczęściej składa się praca wielu osób. Promuj też innych. Zawsze szczerze chwal pozostałe osoby w twoim zespole.
Twoja widoczność w pracy nie poprawi się w ciągu jednego dnia. Jednak wiedząc, jak jest to ważne, będziesz bardziej świadomie pracować nad tym, żeby zostać zauważoną przez najważniejsze osoby. Im bardziej będziesz się angażować w działania, tym większe będziesz mieć szanse na awans.